Ilość możliwych projektów modelarskich może przytłaczać początkującego gracza. Żeby ułatwić zadanie czytelnikom, prezentuję listę „żelaznych terenów”, które moim zdaniem każda zaawansowana grupa graczy mieć powinna, aby docenić różnorodność gier bitewnych
Listę utworzyłem ją na podstawie scenariuszy w podręcznikach do WFB 6.0 i WH40k 3.0 oraz własnego doświadczenia.
Tereny podzieliłem na osobne kategorie: Fantasy (wfb, lotr i in.) oraz WH40k dla wygody graczy zainteresowanych tylko jednym z systemów. Część terenów będzie oczywiście wspólna. w tabelkach zaznaczyłem też scenariusze WFB i WH40k, które bez danego terenu mogą stracić sens.
Fantasy | |||
---|---|---|---|
Teren | Definicja w zasadach | Opisane projekty | Niezbędny do scenariuszy |
Las, dżungla, formacje skalne | trudny teren ograniczający strzelanie, o wymiarach ok. 12"x6" | 4 laski 12"x6", 2 laski złączalne do 16"x12" | – |
Bagno, pole uprawne, śmietnisko, lodowiec | trudny teren nie ograniczający strzelania, o średnicy 12" | Bagno | Breakthrough |
Pagórek | lepsza pozycja obronna i strzelecka | Wielopoziomowa górka | Flank Attack |
Rzeka, rwący strumień, ściek, rozpadlina | trudna do pokonania, długa, liniowa przeszkoda dla ruchu z mostkiem | Rzeka | Sheer Heroism |
Osada, ruiny | łatwy teren dla piechoty, trudny dla machin, daje nieco osłony przed ogniem wroga, 2-3 budynki | Krasnoludzki grobowiec, kaplica czaszki i kurchan | Flank Attack, Capture, Sheer Heroism |
Murek, żywopłot | Liniowa przeszkoda dla ruchu dogodna do obrony, 3 sekcje po 6" | Murki bielone wapnem | Breakthrough |
Warhammer 40k | |||
---|---|---|---|
Teren | Definicja w zasadach | Projekty | Niezbędny do scenariuszy |
Las, dżungla, formacje skalne | trudny teren ograniczający strzelanie, o wymiarach ok. 12"x6" | 4 laski 12"x6", 2 laski złączalne do 16"x12" | – |
Bagno, pole uprawne, śmietnisko, lodowiec | trudny teren nie ograniczający strzelania, o średnicy 12" | Bagno | pomaga w scenariuszach Strongpoint Attack, Rearguard, Blitz |
Pagórek | lepsza pozycja obronna i strzelecka | Wielopoziomowa górka | – |
Rzeka, rwący strumień, ściek, rozpadlina | trudna do pokonania, długa, liniowa przeszkoda dla ruchu z mostkiem | Ściek chemiczny z mostkiem | – |
Osada, ruiny | łatwy teren dla piechoty, trudny dla pojazdów, daje nieco osłony przed ogniem wroga, 2-3 budynki | Kontenery mieszkalne | – |
Bunkry | 2-3 niewielkie, umocnione budynki | Stacja komunikacyjna i przetwórnia biomasy Adeptus Mechanicus | Bunker Assault, Strongpoint Attack |
Cel sabotażu | coś dużego (ale bez przesady), kuszącego do wysadzenia w powietrze | Silosy na biomasę | Sabotage |
Fortyfikacje | liniowe przeszkody dające ochronę obrońcom | Fortyfikacje STC, „C'tsi Pattern” | Bunker Assault, Strongpoint Attack, Blitz |
Przeszkody | liniowe (do 6") przeszkody w ruchu, po 4-6 odcinków osobno dla piechoty i pojazdów | Pełny repertuar: barykady, zasieki z drutu kolczastego i kozły przeciwpancerne | Strongpoint Attack, Rearguard, Blitz |
Portal | brama do Osnowy, Sieciostrady, ... | Eldarska brama do Sieciostrady | Take&Hold oraz specjalne |
Do wszystkich terenów polecam też starannie wykonaną podstawkę.
Komentarze użytkowników