Duch Maszyny > Warhammer 40k > Bitwodrom czyli alternatywa dla turniejów
Uwaga! Serwis przeniesiony do wersji angielskojęzycznej wargaminghobby.com
07-07-2003 Khaiell

Bitwodrom czyli alternatywa dla turniejów

Wielką przyjemnością w grach bitewnych jest możliwość spotkania z większą grupą hobbystów. Powstające wtedy uczucie wspólnoty i akceptacji wspaniale poprawia samopoczucie i pewność siebie również w pozafigurkowym życiu. Niestety te zalety imprezy figurkowej mogą być łatwo zniszczone przez krwiożerczą rywalizację przy stole. Proponuję więc inną, niż turniej, formułę takiego spotkania

Gracze

  • W Bitwodromie może wziąć udział dowolna, parzysta liczba graczy
  • Przy rejestracji gracze deklarują, po której ze stron konfliktu najchętniej by wystąpili: mogą wspomóc siły Imperium Człowieczego i jego sprzymierzeńców (Space Marines, zazwyczaj Gwardia, Statkoświatowi Eldarowie itd.), Najmroczniejszą Krucjatę Chaosu (Chaos Space Marines, czasem Gwardia, Orkowie itd.) lub przystąpić do nietrwałego Przymierza Piratów-Łupieżców (dowolni Eldarowie, Tyranidzi, Necroni, Freebootersi itd.).
  • Organizatorzy po zebraniu deklaracji co do preferencji graczy ustalają podział sił tak, aby była mniej więcej równa liczba „Imperialistów” i „Chaośników” oraz mniejsza liczba piratów. NB. graczy deklarujących się jako „Piraci” łatwo przekonać do przystąpienia do jednej ze stron jako najemnicy.

Armie

  • Każdy z graczy przygotowuje armię na 1200 punktów. W większości bitew będzie miał do pomocy drugiego generała, dzięki czemu starcia będą rozgrywane na 2400 punktów
  • Armie składające się w większości z pojazdów (co najmniej dwa razy więcej pojazdów niż oddziałów piechoty) liczą się jako Formacje Specjalne
  • Dopuszcza się ponadto wystawienie Formacji Specjalnych w postaci: 1-3 warmachines, 0-3 Flyiers, koszt do 1000 punktów. Warto podkreślić przymusowy jeden super-ciężki pojazd, który może też być Flyierem
  • Organizatorzy mogą dopuścić pojazdy złożone wg. VDR o ile zostaną wcześniej przesłane wraz ze zdjęciem do zatwierdzenia

Przebieg zabawy

  • W zależności od długości imprezy rozgrywa się 3 lub więcej bitew
  • Organizatorzy powinni dobrać ciekawe misje osadzone w ogólnym tle fabularnym imprezy. Najlepiej sprawdzają się misje lekceważące standardowe punkty za zniszczone jednostki wroga
  • Organizatorzy ustalają pary i przeciwników losowo dla każdej bitwy
  • W parze nie mogą się spotkać dwie Formacje Specjalne
  • Imperialiści i Chaośnicy powinni w każdej turze Bitwodromu rozegrać tę samą liczbę bitew
  • Jeżeli okaże się, że nie ma jednakowej liczby par imperialnych i Chaosowych, to jedna ze stron otrzyma do pomocy przekupionych piratów. Wynik takich chwilowych najemników dolicza się zarówno do wyników strony, dla której walczą, jak i do wyniku piratów
  • Strona konfliktu, której siły zwyciężyły w danej bitwie otrzymuje 3 punkty. Remis wart jest 1 punkt, a przegrana 0
  • Jeżeli bitwa zakończyła się zwycięstwem, strona, która je odniosła, wyznacza najbardziej zasłużoną w tej bitwie jednostkę do awansu. W obecności przeciwników losuje się jej Battle Honour

Wynik imprezy

  • Zwycięża ta strona, która zdobędzie największą ilość punktów
  • Piraci mają dodatkowo szansę odnieść małe zwycięstwo, jeżeli więcej bitew wygrają, niż przegrają
  • Po zakończeniu imprezy należy spisać i opublikować w internecie jej kronikę zawierającą obok wyników opisy najznamienitszych wydarzeń i wyróżnionych jednostek

Mistrz Gry

Zabawę moderuje Mistrz Gry, który ma prawo dowolnie interpretować i zmieniać zasady, a także dodawać nowe, dla urozmaicenia rozgrywki.

Przykładowy Bitwodrom: „Operacja Pantoff”

Tło fabularne

Bohaterowie kampanii nawiązują do opowiadania „Powinność” (pdf).
Zwycięzca otrzymuje stosowny certyfikat (pdf)

Inkwizytor chodził tam i z powrotem po swoim bunkrze wyraźnie poirytowany. Nie tak to miało być. Prosta transakcja: on zapłaci, Obcy dadzą zwłoki, on zostanie bohaterem Imperium, obcych się kiedyś wybije.

I właściwie wszystko było proste. Aż do momentu, kiedy Kohvtanie odlecieli z nagrodą. Jak tylko opadł kurz wzbudzony dyszami ich rakiet, ze wszystkich stron rozległy się huki i woń siarki. Demony zaczęły wychodzić za wszystkich dziur, a gdy próbowali się wycofać, wpadli w zasadzkę eldarskich piratów ze słynnego Przymierza Mgławicy Łez.

Na wołanie o pomoc podejrzanie szybko odpowiedziały aż dwa zakony Piechoty Kosmicznej, w tym balansujące na krawędzi herezji Kosmiczne Wilki i podejrzane o przywołanie demona, rzekomo niechcący, Krwawe Kruki.

Teraz inkwizytor tkwił w jakiejść dziurze wykopanej w nieprzyjaznym gruncie planety Aaverdam II i liczył na to, że wiernym Siostrom-od-Bitwy uda się ochronić jego i Skarb.

Nie odda go nikomu. NIKOMU!!!

***

Bibliotekarz wbiegł podniecony do sali tronowej i zdyszany upadł przed Wielkim Mistrzem zakonu.

- Nasz astropata podsłuchał komunikat Inkwizycji. Zamierzają zdobyć niezgodnie z prawem, łamiąc embargo wobec Obcych, ciało wielkiego świętego. Administratum nic jeszcze nie wie. Relikwie będą chronione jedynie przez kompanię Sióstr na oddalonej od głównych szlaków, mało znanej planecie. Mistrzu, to wspaniała okazja.

- Tak, to dla nas wielka szansa jednocześnie zdobyć chwałę i zemścić się na wrednej Inkwizycji. Bracie adjutancie! Niech bracia będą gotowi na krążowniku uderzeniowym za cztery godziny.

***

- Mój sługo, nadszedł czas, abyś dowiódł swojej potęgi.

- Nie zawiodę cię, o Multipiekielny Książę!

- Albo zginiesz. Ale jeżeli wygrasz, zawrę z tobą pakt i zwiększę twoją siłę trzynastokrotnie. Słuchaj uważnie, bo nie będę powtarzał: W systemie Kohv-tanh narodził się nowy męczennik fałszywego imperatora. Jego dusza złośliwie umknęła mojemu apetytowi, ale wielką radość zrobiłoby mi zbezczeszczenie jego relikwii.

- Już lecę na Kohv-tanh, o Wileki Panie.

- Milcz idioto! Ścierwo, którego szukasz, znajdziesz na Aaverdam II. Tam polecisz i zabijesz wszystkich, których napotkasz. A zwłaszcza sługi mojego demonicznego brata. To ja muszę zostać Piekielnym Uberkeiserem Karis!

- Tak jest Arcyksiążę. Moja dusza jest twoją.

***

Mistrz Krootów wszedł na mostek niesławnego „Świetlistego Mściciela”. Książę piratów Ra'kholh już czekał, swoim zwyczajem wpatrzony z zadumą w pustkę Wszechświata.

- Niech pan spocznie, czcigodny Mistrzu.

- Nasiedzę się w czasie podróży. Jakie danie poleca nam na dzisiaj Przymierze?

- Skosztujecie mięsa mon-keigh. Na Aaverdam II znajduje się szkatułka z ciałem pewnego człowieka -- ale akurat tego przypadkiem nie zjedzcie! Przynieście mi ją, a nagroda będzie duża.

- Wyczuwam, że bardzo zależy ci na sukcesie?

- Tak. To przysługa dla starego przyjaciela, który poleciałby po nią sam, ale woli pozostać anonimowy. Twierdzi, że relikwie należą prawowicie do niego, że bez jego pomocy święty, którego przywieziesz, byłby jedynie zapomnianą kupką kurzu na C'tsi. Potrzebuje go bardzo do jakiegoś eksperymentu technomistycznego. Dostaniesz do pomocy batalion moich braci Eldarów z Riannh. Jeżeli uznasz za stosowne, będziesz mógł użyć brutalnej siły ich dział.

- Zadanie możesz uznać za wykonane.

- Smacznego więc!

Misje

W kolejnych turach Bitwodromu rozgrywa się następujące misje:

  1. Patrol/Plantetfall — tę drugą, gdy stroną są Space Marines
  2. Hostage Rescue — atakującym jest gracz o mniejszej liczbie punktów bitwodromowych. Przy jednakowej liczbie punktów atakującym jest gracz z najdroższym HQ. W pierwszej misji zwycięskim wojskom udało się pojmać wrogiego dowódcę. Teraz próbują go odbić jego żołnierze.
  3. Last Stand — atakującym jest gracz z największą liczbą punktów bitwodromowych. Przy jednakowej liczbie punktów atakującym jest gracz, który wydał więcej punktów w sumie na jednostki Fast Attack oraz pojazdy typu Fast. Zwycięzcy poprzednich misji ugruntowali swoją pozycję na planecie. Teraz postanawiają silnym uderzeniem wyeliminować ostatecznie konkurencję.
  4. Carnage — ostatnia misja rozgrywana jest tylko raz, z udziałem czterech graczy, którzy zdobyli najwięcej punktów. W przypadku równej liczby punktów liczy się kolejno: wynik bezpośredniego starcia, wynik misji przedostatniej oraz liczba punktów wydanych na Troops (im więcej, tym lepiej).

Komentarze użytkowników

[AXKSUeAB]@216.14.91.* 2011-07-07 11:50:41
Wonderful explaaniton of facts available here.
[DDHKiDpKbohmaj]@186.235.139.* 2011-07-09 15:57:20
Boy that raelly helps me the heck out.
[l5bQmRXuLtj]@152.157.207.* 2014-11-23 04:31:04
There's a terrific amount of kndoelwge in this article!
[-1']@121.184.237.* 2015-07-06 18:30:14
1
[1]@121.184.237.* 2015-07-06 18:30:15
1
Przeczytaj całą dyskusję na forum (13 wypowiedzi) »

Dodaj własny komentarz

Twój pseudonim:
Komentarz: